سفر قلعه نویی به مالزی  زمان نقل و انتقالات فوتبال ایران مشخص شد آزمون - مورینیو؛ این بار در فنرباغچه؟ عبدالکریم در پرسپولیس می‌ماند! استقلال توان خرید قایدی را ندارد| ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه جذب باشو ملی پوش استقلال مامور تبلیغات برای یک کافه! مشکل مالی پرسپولیس برای تسویه با بازیکنانش نتیجه بازی دانمارک و صربستان در یورو۲۰۲۴+ ویدیو خلاصه بازی| صرب‌ها رفتنی شدند نتیجه بازی انگلیس و اسلوونی در یورو۲۰۲۴+ ویدیو خلاصه بازی| سرد و بی‌روح مثل تیم ساوت‌گیت درویش راضی از خرید اسپانیایی! دلیل عدم تمدید امیری با پرسپولیس چه بود؟ نتیجه بازی هلند و اتریش در یورو۲۰۲۴+ ویدیو خلاصه بازی| شگفتی بزرگ نتیجه بازی فرانسه و لهستان در یورو۲۰۲۴| امباپه صدرنشین نشد! گولسیانی در تیررس نکونام؟ عدم دخالت گاردیو در نقل و انتقالات پرسپولیس عالیشاه شاکی از اقدام باشگاه پرسپولیس تلاش یک پرسپولیسی برای خرید احمدزاده استارت پرسپولیس برای خرید ۵ بازیکن
سرخط خبرها

تلاش آسیا برای حذف سپاهان!| شاگردان نویدکیا در برزخ

  • کد خبر: ۱۰۶۲۰۰
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
تلاش آسیا برای حذف سپاهان!| شاگردان نویدکیا در برزخ
برنامه‌ریزی عجیب ای‌اف‌سی برای برگزار‌نکردن بازی‌های گروه‌D به‌صورت هم‌زمان مساله ساز شده است.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ آخرین دور از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، امروز و فردا به پایان می‌رسد. نمایندگان کشورمان، اما شرایط کاملا متفاوتی برای بازی آخرشان دارند. فولاد با جواد نکونام از هفته پیش صعودش به مرحله بعدی این بازی‌ها را قطعی کرده است و بامداد فردا فقط برای صدرنشینی به میدان خواهد رفت. سپاهان اصفهان، اما کاملا وضعیت متفاوتی دارد. شاگردان محرم نویدکیا باید مقابل الدحیل قرار بگیرند و یک‌چشمشان هم به بازی هم‌زمان التعاون با پاختاکور باشد. برد سپاهان و پیروزنشدن التعاون مقابل تیم قعر‌جدولی پاختاکور، حکم به صعود نماینده ایران به‌عنوان تیم دوم به مرحله بعدی این رقابت‌ها می‌دهد.

سپاهان – الدحیل / ساعت ۲۱:۴۵

سپاهان برای صعود کار دشواری پیش‌رو دارد. زردپوشان اصفهانی باید پیروز شوند و امیدوار باشند میزبان مسابقات آن‌ها تیم التعاون عربستان مقابل پاختاکور ازبکستان، تیم آخر جدول، نتواند سه امتیاز را بگیرد. سرنوشت صعود تیم دوم از این گروه به نتیجه دو مسابقه گره خورده است، اما در کمال تعجب شاهدیم که بازی‌های روز آخر هم‌زمان نیست! ‍ این در‌واقع اوج بی‌انصافی در کنفدراسیون فوتبال آسیا و لیگ قهرمانان است! لیگی که زمانی (سال‌۱۳۹۲) کارلوس کی‌روش به طعنه آن را لیگ میکی‌موس نامید تا قوانینش را زیر‌سؤال ببرد و آن را مسخره نامید! وقتی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به دور از بازی جوانمردانه که شعار اصلی فیفاست، برگزار می‌شود، شاید تشبیه کی‌روش هم خیلی بیراه نباشد.

عربستان میزبان پنج گروه از لیگ قهرمانان آسیا شده و مسابقات را به‌صورت رفت‌و‌برگشت برگزار می‌کند؛ در‌حالی‌که ای‌اف‌سی با میزبانی سپاهان در اصفهان برای دو گروه مخالفت کرد. همین‌مسئله باعث اعتراض برخی سرمربیان تیم‌های حاضر در این دوره از مسابقات نیز شده که اصول بازی جوانمردانه به‌هیچ‌عنوان رعایت نشده و شرایط برخی تیم‌ها مناسب‌تر و مساعد‌تر بوده است. باوجود همه این مشکلات، سپاهان برای دفاع از اعتبار فوتبال کشور و نام خودش هم که شده است، باید در این مسابقه به پیروزی برسد و امیدوار باشد که پاختاکور ازبکستان با انجام بازی جوانمردانه یک‌امتیاز از التعاون بگیرد.

اینکه سپاهان چند ساعت زودتر از التعاون به میدان برود و حریف عربستانی با خیال راحت و دانستن نتیجه تیم ایران به‌مصاف حریف بی‌انگیزه و قعرنشین می‌رود، جای تأمل دارد. الدحیل قطر هم صعود و صدرنشینی‌اش را با دوازده امتیاز قطعی کرده است، ولی دلیل نمی‌شود که مقابل سپاهان کاملا بی‌انگیزه باشد. فوتبال‌دوستان ایرانی امیدوارند شاهد یک صعود رؤیایی و دراماتیک از سپاهان باشند.

برنامه‌ریزی عجیب ای‌اف‌سی و عربستان در بازی آخر

دیدار سپاهان مقابل الدحیل زودتر از مصاف التعاون و پاختاکور برگزار خواهد شد. به‌گزارش ورزش‌سه، در پایان هفته پنجم رقابت‌های لیگ قهرمانان در گروه چهارم غرب آسیا، التعاون و سپاهان هفت‌امتیازی به‌ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را پس از الدحیل با دوازده‌امتیاز در اختیار دارند و حالا در‌شرایطی به‌مصاف هفته پایانی رسیده‌اند که پیروزی هر دو تیم کار را به محاسبه نتیجه بازی مستقیم خواهد کشاند. نکته جالب‌توجه، اما زمان برگزاری بازی‌های هفته پایانی مسابقات است؛ جایی که قرار است طبق برنامه از ساعت ۲۱:۴۵ سپاهان در ورزشگاه ملک‌عبدا... به‌مصاف الدحیل قطر برود و از ساعت‌۰۰:۴۵ نیز التعاون در همین ورزشگاه مقابل پاختاکور صف‌آرایی خواهد کرد.

سؤال، اما اینجاست که چطور مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا که سخت‌گیری‌های ویژه‎‌ای برای حضور در مسابقات دارند و حتی استقلال و پرسپولیس نیز به‌همین‌دلیل از رقابت‌ها کنار گذاشته شدند، به عربستان که در شهر بریده تنها یک استادیوم (ملک عبدا...) برای برگزاری مسابقات دارد، میزبانی داده‌اند! شرایطی که سبب می‌شود نماینده عربستان با آگاهی از نتیجه دیدار سپاهان پا به میدان بگذارد.

فولاد - شباب الاهلی / ساعت ۰۰:۴۵ چهارشنبه

شاگردان جواد نکونام با یک تساوی در روز آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان، می‌توانند به‌عنوان صدرنشین به مرحله بعدی برسند. هر نتیجه‌ای جز برد شباب‌الاهلی در بازی تیم اماراتی مقابل فولاد رقم بخورد، باعث صدرنشینی فولاد خواهد شد. البته فولاد برای برد مقابل حریف اماراتی‌اش به میدان خواهد رفت تا انتقام تساوی دور رفت را از حریفش بگیرد.

هر‌چه تیم اماراتی خط حمله قدرتمندی در اختیار دارد (البته هشت گل از سیزده گل شباب‌الاهلی، در بازی با الغرافه زده شد)، فولاد به قدرت خط دفاعی‌اش می‌نازد که فقط یک‌گل دریافت کرده است؛ منتها آمار شاگردان نکونام در فاز حمله چندان شایان‌توجه نیست و این تیم فقط چهار گل به ثمر رسانده که البته این چهار گل برای صدرنشینی نماینده ایران کافی بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->